Robotyka - Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Partyzantów Ziemi Opatowskiej w Opatowie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Budynek szkoły

Zespół Pani Anny Kotkowskiej

Maluchy na Jarmarkach Opatowskich

Jarmarki Opatowskie 2019

Wiosna nadchodzi!

Pierwszy dzień wiosny 2019

Zajęcia muzyczne

Grupa ZUCHÓW

Harcerze

Wykorzystywanie nowoczesnych pomocy dydaktycznych

Zajęcia otwarte

Ślubowanie

Zajęcia z pierwszej pomocy

Bal Absolwentów Gimanzjum

Mali naukowcy

Nowoczesna hala sportowa

Spotkania edukacyjne

Robotyka

Innowacyjny program zajęć z robotyki dla uczniów

Szkoły Podstawowej nr 2 w Opatowie. 

 

Zajęcia są prowadzone przez : Joannę Bińczak, Anetę Partykę oraz Annę Maluszczak.

  1. Założenia ogólne:

    • Adresatem innowacji pedagogicznej są uczniowie klas 2a, 2b,3a, 3b
    • Zajęcia są realizowane w  wymiarze 1 godziny, naprzemiennie dla grup z podanych klas.
    • Czas poświęcony na daną jednostkę tematyczną będzie uzależniony od potrzeb i możliwości uczniów.
  2. Cele innowacji:

    • Rozwijanie motoryki małej i nauka zasad mechaniki.
    • Twórcze planowanie, rozwój kreatywności i wyobraźni przestrzennej.
    • Rozwój zdolności koncentracji i organizacji miejsca pracy.
    • Nauka komunikacji i osiągania kompromisu przy pracy zespołowej.
    • Kształtowanie umiejętności samodzielnego myślenia, wyciągania logicznych wniosków oraz rozwiązywania postawionych problemów.
    • Ujawnienie zainteresowań i kształtowanie uzdolnień uczniów.
  3. Formy pracy:

    • Indywidualna, grupowa, międzygrupowa.
    • Uczniowie tworzą grupy trzyosobowe.
    • Nauczyciel ukierunkowuje pracę, udziela wskazówek i koordynuje pracę grupy.
  4. Metody pracy:

    • Podająca (pogadanka, dyskusja).
    • Problemowa (STEAM - nauczanie przez doświadczanie, dedukcję i rozwiązywanie problemów).
  5. Cele szczegółowe:

    • Poznanie podstaw robotyki i programowania.
    • Tworzenie prostych konstrukcji z klocków LEGO 
    • Programowanie robotów za pomocą graficznego interfejsu.
    • Rozwiązywanie zadań i problemów związanych z robotyką.
    • Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i kreatywnego myślenia.

Ten program ma na celu nie tylko naukę technicznych aspektów robotyki, ale także rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, współpracy i kreatywności. Dzięki niemu uczniowie będą mogli odkryć fascynujący świat nowoczesnych technologii i stać się małymi konstruktorami i programistami.

  1. Podstawy robotyki i programowania:

    • Wprowadzenie do pojęć związanych z robotyką.
    • Poznanie różnych rodzajów robotów.
    • Tworzenie prostych konstrukcji z klocków LEGO .
    • Programowanie robotów za pomocą graficznego interfejsu.
  2. Zadania praktyczne:

    • Budowanie i programowanie robota, aby pokonał przeszkody na trasie.
    • Projektowanie i budowanie własnych modeli robotów.
    • Rozwiązywanie problemów związanych z ruchem, czujnikami i programowaniem.
  3. Kreatywne wyzwania:

    • Stworzenie robota, który potrafi wykonać określone zadanie (np. przetransportować małą kulę z jednego miejsca do drugiego).
    • Zaprojektowanie własnej gry lub zabawy z wykorzystaniem robotów.
  4. Współpraca i komunikacja:

    • Praca w grupach nad projektami.
    • Dzielenie się pomysłami i rozwiązaniami.
    • Rozwijanie umiejętności komunikacji i współpracy.
  5. Eksperymentowanie:

    • Testowanie różnych konstrukcji i programów.
    • Modyfikowanie istniejących rozwiązań.