Pedagog szkolny
PEDAGOG SZKOLNY
mgr MONIKA ŁASAK
TERAPIA PEDAGOGICZNA - ZAJĘCIA REWALIDACYJNE - ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
OGŁOSZENIE
Drodzy Uczniowie i Rodzice.
Celem uzyskania wsparcia psychologiczno-pedagogicznego są założone skrzynki mailowe :
monika-lasak@wp.pl
quesasal5@gmail.com
na które możecie kierować korespondencję. Odpowiedzi na maila udzielanebędą przez pedagoga szkolnego.
Możliwy kontakt telefoniczny z pedagogiem:
tel. kom. 516 185 556
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE - ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACJNE - TERAPIA PEDAGOGICZNA - ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE EMOCJONALNO-SPOŁECZNE
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
PEDAGOG |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
MONIKA ŁASAK |
11:30-12:30 |
12:30-13:30 |
Konsultacje –Porady |
Konsultacje –Porady |
11:30-13:30 |
Kontakt: monika.lasak@onet.pl |
.........................................................
PUNKT KONSULTACYJNY
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Opatowie
Psycholog Wioleta Partyka- Drożdżal
Zaprasza Rodziców, Uczniów i Nauczycieli SP Nr 2 w Opatowie
w celu udzielenia pomocy psychologicznej, porady, konsultacji.
Dyżury odbywają się w każdy drugi poniedziałek miesiąca w godzinach 11.00- 12.00
tj. 12.10.20r., 09.11.20r., 14.12.20r., 11.01.21r., 08.02.21r., 08.03.21r., 12.04.21r., 10.05.21r., 14.06.21r.
.......................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
Szanowni Państwo,
Centrum Rozwoju Lokalnego wspólnie z psycholog Liwowską serdecznie zapraszają do obejrzenia najnowszego filmu edukacyjnego dla rodziców pn. "Rozwój dziecka". Film powstał w ramach cyklu "CRL uczy rodziców".
Link do filmu: https://youtu.be/Eao2j4IoKPg
Dzień Dobrych Uczynków
Dobro powraca, dobre uczynki są jak bumerang.
Benjamin Franklin: „Kiedy jesteś dobry dla innych, najlepszy jesteś dla siebie.”
19 maja obchodzimy Dzień Dobrych Uczynków czyli święto społecznych i bezinteresownych działań. Jest to świetna okazja, aby przypomnieć sobie o tych, którzy potrzebują pomocy lub zarazić pomaganiem innych W tym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiło po raz pierwszy do Dnia Dobrych Uczynków pod przewodnim hasłem "dobre uczynki dla ludzi, zwierząt i środowiska. W tym celu zachęcamy wszystkich uczniów naszej szkoły do zapoznania się z książką pani Joanny Krzyżanek: „Dobre uczynki Cecylki Knedelek” z której można dowiedzieć się, jak można zrobić komuś miłą niespodziankę lub pomóc i pozostać anonimowym. Dla jednych pomocą będzie przeprowadzenie staruszkę na drugi koniec ulicy, dla drugich zrobienie zakupów, dla trzecich wyprowadzenie psa ze schroniska na spacer. Niewątpliwie w każdym przypadku będzie to dobry uczynek. Trudno się z tym nie zgodzić.
.......................................................
SafeNetKids
Pani Joanna Bińczak Dyrektor Szkoły zaprasza wszystkich rodziców, uczniów i nauczycieli do zapoznania się z treściami filmików nt. bezpieczeństwa w sieci
i zagrożeń w cyberprzestrzeni.
1)Pierwszy z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku skupimy się na temacie wszechobecnej Cyberprzemocy - opowiemy czym ona jest, jak się przed nią chronić i co zrobić, jeśli już zostaniemy nią dotknięci.
https://www.youtube.com/watch?v=fvAmt9IZf2c&t=34s
2)Drugi z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku skupimy się na temacie Bezpieczeństwa danych - opowiemy czym są nasze prywatne dane, jakich informacji nie powinniśmy udostępniać innym i dlaczego oraz co powinniśmy zrobić, aby nasze dane pozostały bezpieczne.
https://www.youtube.com/watch?v=vFgoVMzd0ss&t=42s
3)Trzeci z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku skupimy się na temacie udostępniania naszych zdjęć w Internecie - opowiemy, jakie zdjęcia mogą być publicznie umieszczane w sieci, czym grozi nam nieprzestrzeganie kilku prostych zasad oraz poruszymy temat praw autorskich.https://www.youtube.com/watch?v=y0wp3iYypa0&t=11s
4)Ostatni z serii czterech filmików opowiadających o bezpieczeństwie w sieci najmłodszych (ale nie tylko!). W tym odcinku rozszerzymy treści już omówione w odcinku o cyberprzemocy, czyli jak sobie z nią radzić. Pokażemy na kilku realnych przykładach, jak możemy rozwiązać niektóre trudne sytuacje, z którymi każdy z nas spotyka się na co dzień.https://www.youtube.com/watch?v=Rt2c3YXHX_k
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI - KONKURS
22 kwietnia 2020 roku obchodzimy 50 rocznicę Dnia Ziemi (ang. Earth Day) nazywaną również Światowym i Międzynarodowym Dniem Ziemi.Został on wypromowany przez amerykańskiego polityka i działacza na rzecz ochrony środowiska Gaylorda Nelsona. W tym dniu corocznie wiosną prowadzone są akcje, które mają na celu promowanie
i uświadamianie postaw ekologicznych oraz przedstawianie skutków ingerowania
w środowisko naturalne i cały ekosystem.Wpływ ludzi na przyrodę ma bardzo duże znaczenie dla całej planety, ponieważ swoimi właściwymi postawami ekologicznymi możemy oddziaływać m.in. na stan, jakość i poziom powietrza, wód powierzchniowych, ekosystemu roślinnego i zwierzęcego czyupraw rolniczych i sadowniczych.
Warto też zaznajomić się ze zjawiskami, które są konsekwencją niszczenia środowiska tj. globalne ocieplenie, dziura ozonowa, smog, kwaśne deszcze, a także wszelkie zanieczyszczenia powietrza, wody lub gruntu.
Z okazji Dnia Ziemi proponuję zabawę w formie interaktywnego QUIZU z zakresu ochrony przyrody, zagrożeń i działań proekologicznych. Jest to krótki sprawdzian wiedzy,
a także świetne uzupełnienie wiadomości w formie quizu online.
1) Ochrona przyrody w Polsce część 1
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/ekologia/ochrona_przyrody.html
2) Ochrona przyrody w Polsce część 2
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/ekologia/ochrona_przyrody_1.html
3) Ziemia – nasz wspólny dom
http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/ekologia/ziemia_nasza_planeta.html
Ponadto druga propozycją jest konkurs na najlepszą pracę plastyczną, którego zwycięzcy (trzy najlepsze prace) zostaną nagrodzeni odpowiednią oceną z przedmiotu przyrody, geografii oraz wysoką oceną z zachowania. Tematem przewodnim pracy powinno być hasło „Nasza planeta Ziemia”. Prace plastyczne mogą być dowolnej wielkości lub kształtu, również materiały do niej wykorzystane nie są ograniczone (kredki, farby, ołówki, mazaki, plastelina, pastele, bibuła kolorowa, gazety itp.)
Forma pracy do wyboru: plakat (format A3), rysunek, wydzieranka, wyklejanka, zawieszka na sznurku, figurka z masy solnej czy globus z gazet.
Pomysły można zaczerpnąć również z poniższej strony:
http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/dzien-ziemi-12-pomyslow-na-prace-plastyczne-dla-dzieci.html
Inspiracje plastyczne mogą dotyczyć na przykład:
1) zachowań proekologicznych:
a) segregowanie śmieci (np. wskazanie jakie konkretne śmieci wyrzucamy do żółtych, niebieskich i zielonych kontenerów, wyrzucanie baterii do specjalnych pojemników);
b) oszczędzanie wody (myjąc zęby zakręcamy wodę w kranie) oraz prądu i światła (urządzenia, których nie używamy można wyłączyć aby nie pobierały prądu);
2) ukazanie jak wygląda czysta i niezaśmiecona planeta (żywe zielone i niebieskie kolory)
w porównaniu do brudnej, zanieczyszczonej (ciemna, szara, chora)
3) praca na temat zanieczyszczenia rzek, jezior lub oceanów, jak cierpią zwierzęta lądowe, morskie kiedy nie dbamy o środowisko
Zdjęcia prac można przesyłać na mojego e-maila: quesasal5@gmail.com do 17 maja.
Pedagog,
Monika Łasak
Bezpieczne korzystanie z komputera i Internetu?
Porady dla rodziców
Sygnały ostrzegawcze, które świadczą o pojawieniu się ryzyka szkodliwego, prowadzącego do uzależnienia, korzystania z komputera i Internetu:
- zainteresowanie Internetem nie kończy się z chwilą odłączenia od sieci (dziecko wraca do niego myślami, zastanawia się, co się dzieje w sieci podczas jego nieobecności)
- utrata kontroli nad ilością czasu spędzanego przed komputerem
- podejmowanie wielokrotnych nieudanych prób kontrolowania, ograniczania lub zaprzestania korzystania z Internetu
- zaniedbywanie codziennych obowiązków, nauki
- popadanie w konflikty z najbliższymi
- zmienność nastrojów uzależniona od rytmu korzystania z komputera i Internetu (zadowolenie podczas korzystania, niepokój i rozdrażnienie w sytuacji konieczności przerwania korzystania z Internetu)
- korzystanie z komputera i sieci pomimo doświadczania jego szkodliwych następstw
Zagrożenia w Internecie:
Happy Slapping – to umieszczanie w sieci zdjęć lub filmów z ludźmi, którzy znajdują się w trudnych dla siebie sytuacjach bez ich zgody lub nawet wbrew ich woli. Mogą to być sytuacje upokorzenia, przemocy.
Cyberbullying (cyberprzemoc) – to stosowanie przemocy wobec ludzi, głównie przy użyciu Internetu, m.in.: groźby, szantaż, nękanie za pośrednictwem sieci, publikowanie lub rozsyłanie ośmieszających i obraźliwych informacji, zdjęć, filmów w Internecie, podszywanie się pod kogoś wbrew jego woli w sieci. Do cyberprzemocy wykorzystywane są głównie poczta elektroniczna, czaty, komunikatory, strony internetowe, blogi, serwisy społecznościowe, grupy dyskusyjne.
Cyberstalking – to używanie Internetu i mediów elektronicznych do nękania drugiej osoby, np. poprzez pisanie za pomocą komunikatorów, wysyłanie niechcianych wiadomości e-mail, rozsyłanie korespondencji do losowych adresatów w imieniu osoby nękanej oraz wbrew jej woli, zamieszczenie komentarzy na forach internetowych. Wiadomości mogą mieć formę pogróżek, fałszywych oskarżeń, seksualnych propozycji. Cyberstalking przejawia się również w podszywaniu się pod nękaną osobę, w nielegalnym monitoringu oraz w gromadzeniu informacji o osobie, które mają posłużyć do jej dręczenia.
Rodzicu, poznaj podstawowe zasady BHP korzystania z komputera i Internetu!
- Przyjrzyj się, w jako sposób dziecko korzysta z sieci – jakie lub oglądać strony, jakie wybiera gry, ile czasu poświęca na przebywanie z komputerem, jakie ujawnia emocje, jak się zachowuje, kiedy musi zakończyć swój pobyt w Internecie.
- Zapoznaj się z treścią gier, w jakie gra Twoje dziecko (kieruj się oznaczeniami PEGI umieszczonymi na opakowaniu. Możesz skorzystać z wyszukiwarki dostępnej na stronie www.pegi.info.pl).
- Zainstaluj w komputerze dziecka programy kontroli rodzicielskiej.
- Ustal zasady korzystania z komputera i Internetu.
- Porozmawiaj z dzieckiem o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w Internecie. Źródłem wiedzy na temat są: www.sieciaki.pl, www.safeintermet.pl; www.dzieckowsieci.pl; www.kidprotect.pl.
- Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji wyczytywanych w sieci.
- Zapoznaj dziecko z etykietą – kodeksem dobrego zachowania w Internecie (www.sieciaki.pl).
- Ustal ramy czasowe spędzania dziecka przy komputerze (1-2 godziny dziennie, z przerwami). Nie przedłużaj wyznaczonego czasu.
- Bądź konsekwentny i stosuj zasadę: najpierw obowiązki, potem przyjemności.
- Zachęcaj dziecko do innych form spędzania wolnego czasu.
Programy kontroli rodzicielskiej
Beniamin – blokuje strony niepożądane (np. erotyczne) i te ze słowami – kluczami, które przekierowują do stron o nieodpowiednich treściach. Przy pomocy programu można stworzyć białą i czarną listę stron, a więc stron do których dziecko będzie miało dostęp i do tych dla niego niedostępnych.
Ochraniacz – blokuje nieodpowiedni czaty i inne aplikacje.
Amadeusz – blokuje nieodpowiednie czaty i inne aplikacje, szczególnie wyczulony jest na ochronę przed pedofilami i sektami. Ma wbudowaną funkcję zapamiętywania i przechowywania korespondencji, komunikatorów i edytorów tekstowych. Wyposażony jest w system czasowych ograniczeń dostępu do komputera, Internetu stosownie do wieku dziecka i dni tygodnia.
Alladyn – bezpieczna przeglądarka dla dzieci, która zawiera przeznaczone dla nich domeny. Program jest wyposażony w listę stron podzieloną tematycznie. Zawiera funkcję ogranicznika czasowego.
System PEGI
PEGI (Pan – European Game Information) – to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier opracowany po to, aby chronić dzieci i młodzież przed dostępem do treści nieodpowiednich dla ich wieku. W ramach PEGI stosowanych jest 5 oznaczeń: PEGI3, PEGI 7, PEGI 12, PEGI16, PEGI18. Numery oznaczają kategorie wiekowe.
PEGI 3 gry zawierają treści, co do których nie ma żadnych ograniczeń (bezpieczne dla dziecka)
PEGI 7 gry, które zawierają dźwięki lub sceny, które mogą przestraszyć dziecko, nie powinny jednak wywrzeć negatywnego wpływu na jego psychikę
PEGI 12 w grze występują elementy przemocy, dopuszczalna jest także nagość i nieliczne wulgaryzmy
PEGI 16 gra zawiera treści, w których występuje przemoc lub aktywność seksualna jak w rzeczywistości
PEGI 18 gra przeznaczona tylko i wyłącznie dla dorosłych
Gdzie szukać pomocy:
Jeżeli niepokoi Cię zachowanie nastolatka skontaktuj się z helpline.org.pl pod bezpłatnym numerem telefonu 800 100 100 czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 11.00 – 17.00 lub przez e-mail: helpline@helpline.org.pl. Tutaj pomoc mogą uzyskać młodzi internauci, ich rodzice oraz profesjonaliści. Więcej informacji na stronie: www.helpline.org.pl
Strony internetowe na których znajdują się informacje o tym, jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w Internecie:
www.dyzurnet.pl (dla rodziców, profesjonalistów)
www.sieciaki.pl (dla dzieci, młodzieży, rodziców, profesjonalistów)
www.safeinternet.pl (dla profesjonalistów, rodziców)
www.safeinternet.org (dla dzieci, młodzieży, dorosłych)
Jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie?
Poniższe opracowanie ma na celu przybliżyć Państwu zasady, które w takich rozmowach mogą okazać się pomocne.
Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci na temat sytuacji związanej z koronawirusem?
- Dajmy sobie czas, nie musimy znać odpowiedzi na wszystkie pytania i udzielać jej od razu.
- Mówmy prawdę dostosowaną do wieku rozwojowego dziecka. W przypadku dzieci młodszych wystarczą ogólnikowe informacje. Nie wchodźmy w szczegóły, których sami nie rozumiemy. A co najważniejsze, pozwólmy sobie na słowo „nie wiem”, bywa ono lepszą odpowiedzią niż snucie nieprawdziwych wyobrażeń.
- Dziecko poznaje świat, patrząc w oczy opiekuna. Pytania o koronawirusa mogą zaktywizować nasze silne lęki związane z życiem i śmiercią, dać dostęp do naszych wspomnień i otworzyć falę silnych uczuć. Warto mieć z tymi uczuciami kontakt i na tyle, ile to możliwe kontrolować je, aby nie przelać ich na dziecko i zwyczajnie go nie przerazić.
- Używajmy obrazowych przykładów (tłumacząc na przykład mechanizm zarażania się) możemy tutaj wykorzystać materiały ze strony: COOVIBOOK Mindheart
- Zachęcajmy dziecko do nowych (online) form kontaktu z bliskimi: rozmowy na Messengerze, skypie, watssapie itp.
- Nie zaprzeczajmy uczuciom dziecka. Rozmawiajmy o emocjach, dajmy sobie przestrzeń do nazywania swoich uczuć. Można zaproponować dziecku narysowanie swoich emocji i na podstawie rysunków prowadzić dialog z dzieckiem.
- Reagujmy spokojnie.
Wskazówki pedagoga szkolnego
Jak skutecznie mobilizować się do nauki w domu?
- PLANUJ ! Wstawaj codziennie o tej samej porze. Rytm dnia pomaga się dobrze zorganizować. Wypracuj schemat działania- pobudka, śniadanie, nauka, przerwa, odpoczynek.
- ZAPISUJ ! Skorzystaj z planu dnia / tygodnia.
Wypisz przedmioty, których będziesz się uczyć danego dnia oraz czas, jaki na to przeznaczasz. - PRZYGOTUJ SIĘ ! Zadbaj o porządek na biurku, usuń przedmioty, które Cię rozpraszają i przewietrz pokój. Wyłącz komórkę i telewizor.
- RÓB PRZERWY ! Gdy poczujesz zmęczenie lub dekoncentrację, zrób krótką przerwę, wstań, pogimnastykuj się, zaczerpnij świeżego powietrza. Unikaj korzystania z telefonu w trakcie przerwy – to wciąga i ciężko będzie Ci wrócić do nauki.
- ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ ! Pij dużo wody (mózg to lubi),
jedz regularnie i często. Pamiętaj o zdrowych przekąskach (warzywa, owoce). Unikaj słodyczy i słodkich napojów. - NIE PANIKUJ ! Sytuacja jest wyjątkowa, trudna
i niecodzienna, ale postaraj się zachować spokój. Jesteś
w domu właśnie po to, abyś mógł czuć się bezpiecznie.
Wbrew pozorom bardzo wiele zależy od Ciebie: - nie oglądaj programów informacyjnych zbyt często – postaraj się selekcjonować informacje,
- zostań w domu i ogranicz kontakty z innymi osobami,
- swoją troskę i zainteresowanie możesz okazać dzwoniąc lub pisząc do kolegów i dziadków,
- dbaj o siebie, często myj ręce, wietrz swój pokój,
- zrób coś, co Cię relaksuje np. namaluj ciekawy obrazek.
- PAMIĘTAJ ! Nie jesteś sam ! Jesteśmy w kontakcie i zawsze możesz do mnie napisać – w każdej sprawie.
Jak zorganizować dziecku naukę w domu?
Jak motywować i wspierać dzieci w nauczaniu domowym?
Jak pomóc dziecku w nauce? - Praktyczny poradnik dla rodziców.
Krok 1. Zadbaj o otoczenie miejsca nauki i czas.
Jeśli chcesz pomóc dziecku w nauce, zadbaj o brak rozpraszaczy – wyłącz telewizor i muzykę z tekstem.
Krok 2. Zadbaj o porządek i brak rozpraszaczy.
- Na czas nauki i odrabiania zadań wyłącz telewizor i muzykę (zwłaszcza tą z tekstem). Uważaj również, by samemu nie rozpraszać dziecka np. dopytując je, co będzie jadło na kolację.
- Zadbajcie o porządek na biurku.
- Coraz więcej dzieci korzysta ze smartfonów i telefonów komórkowych. Jeśli Twoja pociecha również go posiada, niech na czas nauki wyłączy dźwięk, wibracje, a sam telefon odłoży gdzieś za siebie. Dzięki temu nie będzie kusiła go chęć sprawdzenia Facebooka, czy odpisania na smsa.
Krok 3. Naucz dziecko robić przerwy.
- Gdy widzisz pojawiające się u dziecka zniechęcenie lub frustrację, zróbcie krótką przerwę. Od najmłodszych lat ucz dziecko przeplatać naukę aktywnym odpoczynkiem (nie przed komputerem).
Krok 4. Zadbaj o zdrowie i kondycję swojego dziecka.
- Nie zapomnij o diecie dla umysłu i zdrowych przekąskach. Ciężki obiad z pewnością nie służy nauce, za to garść bakali czy sałatka warzywna będzie doskonałą przekąską przed nauką oraz w przerwie pomiędzy zadaniami.
- Przed nauką przewietrz pokój, a jeśli pogoda na to pozwala pozostaw otwarte okno. Dotlenienie mózgu jest kluczowe w pracy umysłowej, a poza tym, jak pokazują badania, niższa temperatura sprzyja koncentracji.
- Zadbaj o długość i jakość snu dziecka. Pamiętaj, że dziecko potrzebuje większej ilości snu niż osoba dorosła. 10-12 godzin jest wciąż normalne. To, że dziecko długo śpi, nie znaczy, że jest leniwe.
Krok 5. Zadbaj o właściwe podejście i motywację do nauki.
- Nie rozwiązuj zadań za dziecko. To przynosi korzyść (oszczędność czasu i frustracji) tylko na krótką metę.
- Zachęcaj dziecko, by robiło więcej niż się od niego wymaga. Jeśli widzisz że „zaskoczyło”, niech rozwiąże jeszcze jeden przykład czy zadanie. Pomoże mu to nie tylko lepiej utrwalić wiedzę, lecz również podniesie jego pewność siebie.
- Nie mów, że kolory są dla dziewczynek. Wykorzystanie kolorów w notatkach czy rysunkach stymuluje mózg, poprawia koncentrację i zdolność zapamiętywania.
- Wskazuj dziecku zastosowania zdobywanej przez nie wiedzy. Podsuwaj pomysły, gdzie będzie mogło ją praktycznie wykorzystać.
- Nagradzaj dziecko za dobre wyniki. Niech kojarzy swój sukces w szkole z przyjemnością, docenieniem i nagrodą.
- Nie porównuj swojego dziecka z rówieśnikami czy starszym rodzeństwem. Każde dziecko jest niepowtarzalne. Każde ma własne talenty, zdolności oraz przedmioty, z którymi miewa problemy. Zamiast wymagać? by było we wszystkim idealne, może warto skupić się właśnie na tych szczególnych uzdolnieniach?
Krok 6. Zapoznaj dziecko z technikami szybkiej nauki.
- Postaraj się, by dziecko rozwiązywało zadanie domowe w dniu kiedy zostało zadane. W procesie nauki, krytyczne jest, by pierwsza powtórka (np. podczas rozwiązywania zadania) odbyła się możliwie szybko. W przeciwnym razie nieutrwalona wiedza „wyparowuje” (w ciągu 24 godzin zapominamy aż 80% niepowtórzonego materiału!)
- Zapoznaj się, a później swoje dziecko z technikami szybkiej nauki (mnemotechnikami).
- Jeśli dziecko uczy się samo, odpytuj je. Niech to nie będzie jednak stresujący test, a raczej wyraz Twojej ciekawości. Zapytaj, z troską „czego ciekawego się dzisiaj nauczyłeś?”, a gdy dziecko zacznie coś opowiadać, zaangażuj się i zadawaj szczegółowsze pytania. Pokaż mu, ze jesteś tym zainteresowana!
Jak motywować dziecko do nauki porady dla rodzica
1. Traktuj naukę dziecka jako bardzo ważną rzecz.
Nie przerywaj mu, nie wołaj do telefonu, wyłącz wszelkie źródła dźwięku.
2. Zarządź, że wszystkie dzieci uczą się w tym samym czasie.
Niech żadne wtedy nie ogląda telewizji i nie gra na komputerze, a telefony będą wyciszone. To podstawowy błąd rodziców: pozwolić, by jedno z dzieci się bawiło, gdy drugie się uczy.
3. Pokaż, jak bardzo cenisz rozwijanie pasji.
Samodzielnie napisany referat w książkach i Internecie, zrobienie makiety – takie działania przyniosą dziecku więcej korzyści i satysfakcji.
4. W dni wolne staraj się rozszerzać wiedzę dziecka.
Daj mu okazję, żeby błysnęło w domu tym, czego się nauczyło w szkole.
5. Naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie.
Pokazuj mu, jak wartościowe jest robienie czegoś, czego jeszcze nigdy się nie robiło, a co wydaje się trudne. Np. piecz ciasta, które wydają się skomplikowane do zrobienia, rozwiązuj najtrudniejsze krzyżówki.
6. Chwal dziecko za prawdziwy wysiłek i upór.
7. Uważaj, jakie bajki czytasz maluchowi.
8. Nie chwal dziecka za błahostki, bo zrozumie, że masz niskie oczekiwania i nie cenisz wysiłku.
9. Podkreślaj sukcesy, zamiast braków.
Propozycje pedagoga : cykl informacji o lęku dla rodziców
Zachęcam do zapoznania się z materiałem wideo przygotowanym przez Psychologa Klinicznego,zwierającym cykl informacji o lęku.
Filmy nawiązują do aktualnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa i emocji jakie najmłodsi odczuwają w tym okresie.
W materiale wideo odnajdziecie drodzy rodzice cenne wskazówki traktujące o tym, jak radzić sobie w sytuacji lęku, jak rozmawiać z dziećmi o lęku, jak wytłumaczyć dziecku co obecnie dzieje się w Polsce i na świecie, jak pomóc dziecku radzić sobie z obecną sytuacją.
https://mojebambino.pl/blog/index.php/2020/03/16/jak-rozmawiac-z-dzieckiem-o-koronawirusie/
................................................................................................................................
2 kwietnia na niebiesko dla AUTYZMU
...............................................................................................
Ćwiczenia wspomagające proces uczenia się oraz bajki na dobranoc
propozycja pedagoga szkolnego
Kinezjologia edukacyjna
Kinezjologia edukacyjna zwana również gimnastyką mózgu to metoda stworzona przez Paula Dennisona.Praca tą metodą poprzez wzrost możliwości rozumienia i pamięci wspomaga proces uczenia się. Poniżej znajdują się cztery odcinki wraz z różnymi ćwiczeniami.
1)Ćwiczenia zawarte w pierwszym odcinku to: ruchy naprzemienne, słoń, punkty na myślenie:
https://www.youtube.com/watch?v=h_ytkXXm-YE&t=46s
2) Ćwiczenia zawarte w drugim odcinku to: kapturek myśliciela, krążenie szyją, aktywna ręka:
https://www.youtube.com/watch?v=na3_O-AjRDQ&t=68s
3)Ćwiczenia zawarte w trzecim odcinku to: pozycje Cooka, wypady w bok, pompowanie piętą:
https://www.youtube.com/watch?v=FXr9vsCtRZI
4)Ćwiczenia zawarte w czwartym odcinku to: leniwe ósemki, rysowanie oburącz.
https://www.youtube.com/watch?v=TWaTtkWu81w&t=1s
Bajki na dobranoc:
1)Bajka o Błękitnym Ogniku z serii Baśni Braci Grimm
https://www.youtube.com/watch?v=Kv6QWVkpuOo
2) Bajka o Roszpunce z serii Baśni Braci Grimm
https://www.youtube.com/watch?v=f1Dk5BD6Cgo&list=PL84F67208407C7AC3
Ogólnopolska akcja – KARTKA DLA MEDYKA
Witam wszystkich!
Chciałam zachęcić Was do udziału w akcji „KARTKA DLA MEDYKA”.
Jest to ogólnopolska akcja edukacyjna, która polega na narysowaniu, namalowaniu, stworzeniu kartki/rysunku z życzeniami lub samego podziękowania słownego dla medyków. Wydarzenie jest podziękowaniem dla lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych oraz wszystkich pracowników służby zdrowia, którzy swoją pracą pokazują zaangażowanie
w ratowanie naszego życia, co wiąże się z wielką odpowiedzialnością, ale jednocześnie naraża ich samych na niebezpieczeństwo.
Celem akcji jest podziękowanie w postaci kartki z rysunkiem lub życzeniami za trudną pracę służb zdrowia oraz pokazanie, że doceniamy ich poświęcenie i jesteśmy im bardzo wdzięczni za ochronę naszego zdrowia i bezpieczeństwa.
Instrukcja wstawiania kartki:
1. Tworzymy swoją kartkę, może to być ręcznie namalowany rysunek lub obrazek z Internetu. Ważne aby rysunek/obrazek był zapisany na Pulpicie pod dowolna nazwą.
2. Wchodzimy na stronę: https://padlet.com/specjalni_tik/KARTKI
3. Znajdujemy nazwę naszej szkoły, tj. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI OPATOWSKIEJ W OPATOWIE
4. Klikamy „plusik” pod nazwą szkoły
5. Teraz możemy dodać tytuł (np. swoje imię i klasę), w zakładce Napisz coś ( np. podziękowanie lub krótkie życzenia)
6.
Artykuły
-
-
Cyberprzemoc
28 września 2018
Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni
Podkomisarz p. Agata Frejlicch Komendy Powiatowej Policji w Opatowie spotkała się z uczniami Szkoły Podstawowej nr 2 w Opatowie, w dniu 27 września 2018r., żeby porozmawiać o cyberprzemocy, zagrożeń wynikających z uzależnień oraz odpowiedzialności karnej nieletnich. Tematem prelekcji było bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni czyli cyberprzemoc i ogólnie pojęte bezpieczeństwo w sieci. Nasz gość scharakteryzował zjawisko cyberprzemocy, które wyrządzić może ogromne szkody.
-
Bezpieczna droga
11 września 2018
W dniu 6 września 2018r. odbyły się spotkania profilaktyczne dla dzieci i młodzieży obejmujące przede wszystkim bezpieczeństwo w zakresie ruchu drogowego.
Prelekcje z uczniami przeprowadził funkcjonariusz Komendy Powiatowej Policji w Opatowie.
Strona: 1/3
- Strona 1
- Strona 2
- Strona 3
- Następna strona
- Ostatnia strona